08.10.2018

Zapraszamy do Świdnicy na Konferencję Turystyczną "Sieciowe produkty turystyczne".

To już ostatnie dni rejestracji na jesienną ogólnopolską konferencję turystyczną organizowaną cyklicznie w Świdnicy na Dolnym Śląsku w oparciu o wnioski Kongresu Turystyki Polskiej, który się tam odbył dwa lata temu. Doroczne spotkanie przedstawicieli branży turystycznej i paraturystycznej, samorządu terytorialnego, świata nauki w tym roku odbędzie się w dniach 10-11 października, pod hasłem „Jak złowić turystę w sieć? Sieciowe produkty turystyczne w czasach experience economy”

To już ostatnie dni rejestracji na jesienną ogólnopolską konferencję turystyczną organizowaną cyklicznie w Świdnicy na Dolnym Śląsku w oparciu o wnioski Kongresu Turystyki Polskiej, który się tam odbył dwa lata temu. Doroczne spotkanie przedstawicieli branży turystycznej i paraturystycznej, samorządu terytorialnego, świata nauki w tym roku odbędzie się w dniach 10-11 października, pod hasłem „Jak złowić turystę w sieć? Sieciowe produkty turystyczne w czasach experience economy”

W tym roku organizatorzy proponują uczestnikom dziewięć sesji: plenarnych, tematycznych, warsztatowych oraz panele dyskusyjne. W ich trakcie będzie można dowiedzieć się m.in. jak tworzyć zadowolenie gości, za które będą chcieli zapłacić, jak turyści doświadczają świata, jak połączyć rozproszonych w turystyce i jaką rolę odgrywają w tym ekomuzea, spojrzeć na produkty sieciowe jako źródło nadzwyczajnych wrażeń turystycznych, poznać modele tworzenia sieciowych produktów turystycznych, organizacyjne i informatyczne wsparcie rozwoju sieciowych produktów turystycznych na przykładzie szlaków kulturowych i tematycznych pakietów lokalnych, porozmawiać o warunkach powodzenia inicjatyw sieciowych w turystyce, sposobach kształtowania nadzwyczajnych doświadczeń gości w oparciu o sieć relacji regionalnych. Nie zabraknie również tematów poświęconych nowej ustawie o usługach turystycznych oraz praktycznego zastosowania RODO w turystyce. Tegoroczna tematyka została tak dobrana, że skorzystają z niej wszyscy – w każdej z prelekcji oraz warsztatów wątki dla siebie znajdą zarówno urzędnicy i samorządowcy zajmujący się rozwojem turystyki w swoich gminach i regionach, przedsiębiorcy i pracownicy sektora turystycznego, przedstawiciele organizacji pozarządowych czy reprezentanci nauki - w zależności od roli, jaką spełniają w turystyce.

Na liście osób, które wygłoszą prelekcje i poprowadzą warsztaty merytoryczne dla uczestników są cenieni przez branżę eksperci łączący naukę z praktyką – m.in. prof. Magdalena Kachniewska, Violetta Hamerska, prof. Armin Mikos von Rohrsheidt, dr Iwona Batyk, dr Elżbieta Wąsowicz – Zaborek, Adam Karpiński, dr Jerzy Raciborski i Adam Stanach

- Wartością dodaną tegorocznej konferencji są sesje warsztatowe do udziału, w których serdecznie zapraszam każdego, kto chciałby rozwinąć swój turystyczny biznes lub poważnie myśli o rozwoju turystycznym regionu. Chcemy, by brały w nich udział przedstawiciele różnych grup interesariuszy, po to by wspólnie wypracować jak najlepsze rozwiązania. W trakcie workshopów wspólnie z ekspertami będzie można przepracować wiele problemów, a także zdobyć lub poszerzyć praktyczną wiedzę w zakresie rozwoju turystyki w regionie, rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego. Warsztaty adresowane są dla m.in. urzędników i samorządowców zajmujących się turystyką, zarządców obiektów i atrakcji turystycznych, przedsiębiorców – pracowników biur podróży, restauracji, hoteli, producentów lokalnej żywności i pamiątek - mówi Sylwia Osojca-Kozłowska, koordynator wydarzenia z ramienia Gminy Miasto Świdnica.

Podczas konferencji zostaną ogłoszone wyniki plebiscytu redakcji Forum Biznesu: Przyjazna Gmina 2018 oraz Turystyczny Produkt Roku 2018 i Turystyczna Usługa Roku 2018, a podczas wieczoru networkingowego dla uczestników koncert zagra zespół PapaD.

Organizatorami konferencji „Jak złapać turystę w sieć? – Sieciowe produkty turystyczne w czasach experience economy" są Gmina Miasto Świdnica, Fundacja Symbioza, Dolnośląska Izba Turystyki, Lokalna Organizacja Turystyczna „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”, partnerami: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, czasopisma Forum Biznesu, Gazeta Prawna, Rynek Turystyczny, Wiadomości Turystyczne, WaszaTurystyka.pl oraz hotele: Buczyński Medical & Spa ze Świeradowa - Zdroju, Krasicki Resort & SPA ze Świeradowa - Zdroju, SASANKA ze Szklarskiej Poręby, Corum z Karpacza, Uroczysko Siedmiu Stawów Luxury Hotel z Goli Świdnickiej, Dwór Elizy z Długopola – Zdroju.

Rejestracji na konferencję można dokonać jeszcze tylko do 5 października br. poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie www.kongresturystyki.pl.

 

PROGRAM KONFERENCJI


 „Jak złapać turystę w sieć? Sieciowe produkty turystyczne w dobie czasach experience economy”
Świdnica 10-11 października 2018 r.

10 października 2018

7.30-20.00
Rejestracja uczestników. Lokalizacja: Biuro Konferencji, ul. Franciszkańska 18
11.00-11.45
Otwarcie konferencji. Lokalizacja: Teatr Miejski, Rynek 45
Wykład – Zasmakuj podróży – czyli o znaczeniu doświadczeń kulinarnych, dr Iwona Batyk,
Wykład – Szlak kulinarny – Smaki Dolnego Śląska, Rajmund Papiernik, dyrektor DOT
11.45-12.00
Przerwa kawowa
12.00-14.30 SESJA 1 (plenarna).  Jak złapać turystę w sieć i już nie wypuścić?
12.00-12.20
Jak turyści doświadczają świata? Produkty sieciowe jako źródło nadzwyczajnych wrażeń turystycznych, prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska
12.20-12.40
Jak połączyć rozproszonych – produkty sieciowe w turystyce na przykładzie efektywnych ekomuzeów, prof. GSW dr hab. Armin Mikos von Rohrsheidt
12.40-13.00
Modele tworzenia sieciowych produktów turystycznych, dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
13.00-13.15
Przerwa kawowa
13.15-13.35
Guest Experience 4.0 – jak tworzyć zadowolenie gości, za które będą chcieli zapłacić, Violetta Hamerska – ekspert rynku hotelarskiego
13.35-15.00
Obiad
15.00-16.00
Polskie miasta UNESCO i ich doświadczenia w sieciowaniu produktów i budowaniu zadowolenia turystów – panel dyskusyjny – prowadząca prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska
16.00-17.30 SESJA 2. Samorząd terytorialny i jego rola w sieci relacji
16.00-16.15
Samorząd terytorialny jako kreator i współtwórca sieciowych produktów turystycznych, Adam Karpiński
16.15-17.30
Panel dyskusyjny – Samorządowcy: racjonalnie o turystyce marzeń – moderator Beata Moskal-Słaniewska – Prezydent Świdnicy
19.00-24.00 NETWORKING
Networking – uroczysta kolacja wraz z koncertem dla uczestników
Gala wręczenia nagród redakcji Forum Biznesu: Produkt Turystyczny Roku 2018, Usługa Turystyczna Roku 2018 oraz Przyjazna Gmina 2018

11 października 2018

7.30-12.00
Rejestracja uczestników. Lokalizacja: Biuro Konferencji, ul. Franciszkańska 18
9.30-11.30 Pięć sesji warsztatowych:
1)  Sesja 3. Organizacyjne i informatyczne wsparcie rozwoju sieciowych produktów turystycznych na przykładzie szlaków kulturowych i tematycznych pakietów lokalnych, prof. GSW dr hab. Armin Mikos von Rohrsheidt
2) Sesja 4. Warunki powodzenia inicjatyw sieciowych w turystyce, dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
3) Sesja 5. Kształtowanie nadzwyczajnych doświadczeń gości w oparciu o sieć relacji regionalnych, prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska
4) Sesja 6. Nowa ustawa o usługach turystycznych – dr Jerzy Raciborski
5) Sesja 7. Zasmakuj podróży – czyli o znaczeniu doświadczeń kulinarnych, dr Iwona Batyk
11.30-12.00
Przerwa kawowa
12.00-14.00 Trzy sesje warsztatowe:
1)  Sesja 8. Guest Experience 4.0. – jak tworzyć zadowolenie gości, za które będą chcieli zapłacić, Violetta Hamerska
2) Sesja 9. RODO w turystyce teoria i praktyka, Adam Stanach, adwokat, właściciel kancelarii AS
3) Sesja 10. coachingowa: Jak osiągnąć niedoskonałość i mistrzostwo za jednym zamachem (warsztat tylko dla kobiet) prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska
14.00
Obiad i zakończenie konferencji
15.00
Wycieczka po Świdnicy dla zainteresowanych

Organizator zastrzega sobie prawo modyfikacji i zmian w programie

Autor: Sylwia Osojca-Kozłowska

Powrót do listy